A koronavírus helyzet Svájcban

aldi_korona.jpg

Svájc a legfertőzöttebb országok között van, én pedig itt ragadtam Zürichben.

Hiába van szinte minden lakóház alatt atombunker itt, a biológiai veszély ellen nem véd. Ma, március 14-én még nem zárták le az országot, de a helyzet egyre súlyosabb. Eddig 1189 esetet azonosítottak. Öt napja még csak 102-t.

Nyilvánvaló, hogy nem utazunk egy darabig haza.

A tegnapi intézkedéseknek megfelelően 100 főnél nagyobb rendezvényeket nem lehet tartani. A vendéglátóhelyeken egyszerre legfeljebb 50 fő tartózkodhat, a síközpontokat bezárták, ahogy az iskolákat is. Olaszország irányában pedig korlátozták a határátkelést.

Az emberek láthatóan nyugodtak, de azért kissé megcsappant a tömeg az utcákon. Ma délelőtt például nem sok ember volt a zürichi vasútállomáson.

hb_zurich_korona.jpg

A tömegközlekedési eszközökön elkülönítik a sofőröket.

bus_korona.jpg

A tartós élelmiszerek gyorsan fogynak, akárcsal máshol. Tegnap a szigorítások bejelentése után így nézett ki a bolt zöldséges pultja ahova bementem vásárolni:

aldi_korona.jpg

A tartós alapélelmiszerek és konzervek polcai is igencsak üresek voltak.

aldi2_korona.jpg

A WC papír is népszerű cikk, mint látható.

aldi3_korona.jpg

A gyógyszertárban egyszerre legfeljebb öt vásárló lehet, a sorban pedig nagy távolságot kell tartani. Maszk az itt sincs már.

gyogyszertar_korona.jpg

Ma reggel elmentünk a férjemmel venni még pár dolgot, a legtöbb élelmiszert pótolták, de így is folyamatosan viszik őket. Mi is betáraztunk valamennyit magunknak. Nem azért, mert itt a világvége, viszont ilyenkor azért nem árt felkészülni. Én az alábbiak miatt azt javaslom, két hétre elegendő élelmiszert nem árt felhalmozni, ha karantén közeli helyzetbe kerülünk:

 

  • ha karanténba kerülsz, egyszerűbb ha nem akkor kell elkezdened gondolkozni azon, hogy hogyan fogsz kajához jutni. Magyarán ha karanténba küldenek, azonnal el tudod kezdeni az izolációt.

 

  • eleve jobb ha minél kevesebbet vagy forgalmas helyen. A bolt pedig most a legforgalmasabb helyek egyike. Vásárolj be egyszer jól, és egy ideig nem kell kimenj. Kevesebb vásárlás = kevesebb esély a megfertőződésre.

 

Én azt tapasztalom, hogy az emberek az olcsóbb boltokba mennek inkább, és a drágább boltokban is inkább az olcsóbb áruk tűnnek el folyamatosan. Érdekes, hogy az egyik üzletlánc holnapra épp azokat a luxus-szerű élelmiszereket akciózta le, amelyek még most se visznek igazán.

Szerintem sokan voltunk úgy vele, ameddig távol volt a baj, hogy beraktározni túlzó pánik. Most sem hiszem, hogy pánikolva kellene vásárolni, de itt két hétre bevásárolni nem butaság, és lehet otthon, Magyarországon se. A Napi Táptudáson ez lesz a téma mostanában. Mit érdemes venni? Veszélyesek-e a tartós élelmiszerek? Szedjünk-e étrendkiegészítőt?,  stb. ITT találsz meg minket facebookon.

Végezetül egy újabb tünet: a tónál a kacsák valószínűleg éhesek, mert nem szoktak ilyen barátkozóak lenni. Vélhetően kevesebben etetik őket mostanában.

89389155_241471973577469_624041941901770752_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://napitaptudas.blog.hu/api/trackback/id/tr7515521150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

masada 2020.03.15. 00:03:29

Zürichben élek és minden ok. A hatóságok értik a dolgukat, informálnak és mindenki civilizáltan áll a dolgokhoz. Imádom ezt az országot!

n3spr3ss0 2020.03.15. 05:01:09

@masada: Ha van sok pénzed akkor lehet imádni.

Willkommenskultur 2020.03.15. 06:54:55

Micsoda kokori allapotok. Errefele hazhoz hozzak a kajat, de gondolom Zurichben is csak guglizni kene...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2020.03.15. 07:35:14

Nem igazán értem, amit írsz, hogy Zürichben ragadtál. Péntek este jöttem Magyarországra egy repülőnyi utastárssal. Sem Svájcban, sem itthon nem volt semmilyen ellenőrzés. A magam részéről azt gondolom, hogy megfelelő óvatossággal semmi gond nem lehet.

Measurer 2020.03.15. 07:57:19

Svájc arra is példa, hogy a fejlett eü.rendszer és a gondos kezelés ellenére, 60 év alatt is szed áldozatokat a vírus

Visceroid 2020.03.15. 08:37:36

@n3spr3ss0: Ha van sok pénzed, akkor Magyarországot még jobban lehet imádni, mert olcsóbb.

sóhegy049 2020.03.15. 08:42:52

Azért valami csak szalajt ott a gépezetben, ha több fertőzött van, mint a Skandinávoknál, Briteknél,...

ledo76 2020.03.15. 09:35:49

@Measurer: Ha van valami betegsége, legyengült az immunrendszere, akkor hiába kezelik (főleg ha esetleg későn kezdik).

2020.03.15. 10:04:32

Svájc és az imádom az országot. :)))
Muhaha.
Miért nem zárták le az országot? Mert fontosabb a gazdaság, hogy a szomszéd országból ingázók tolják a gazdaság szekerét, mint az emberek egészsége... Ennyi a véleményem erről. Én a politikai és a gazdasági diktatúra közül inkább a politikait választom.

sóhegy049 2020.03.15. 10:40:41

@ajax1976: Lásd Kína... De mindent arról sem kell elhinni. Másképp nem lehet kontrollálni egy ilyen történetet.

Túl sok felhasználó 2020.03.15. 10:48:37

@ajax1976: Svájcban élek én is, egy étteremben dolgozom. Azért imádkozunk a főnökséggel együtt, hogy végre rendeljék el az ettermek bezárását. A jelenlegi helyzet úgy néz ki, hogy napi három vendég jön be, minden előre lefoglalt bankettet lemondtak, de ha magunktól zárunk be, akkor így jártunk. Ha viszont elrendelik a bezárást a vírus miatt, akkor van egy okos biztosításunk, amely kifizeti az elmaradt bevételt.

Lehetne azzal érvelni, hogy ha nincs nyitva az étterem, akkor nincs kiadás sem, de ez ugye nem így van, mert vannak a fizetések, a bérleti díj... És sok a kintlévőségünk, két hete nem fizeti senki a számláinkat (amúgy sok a bankettünk, a bevételünk nagyrésze később realizálódik, mert egy 70 fős esküvőt ugye nem a fogyasztás pillanatában fizetnek ki).

Annyi likviditasunk van, hogy a béreket probléma nélkül kifizessük, de a szállítóknál már megáll a tudomány. Ez azért baj, mert alapvetően helyi szállítóktól rendelünk, az igazán kicsiket készpénzben fizetjük (pl. Mari nénit, aki heti 50 tojást hoz nekünk), de mondjuk a pék vagy a hentes már havi számlát küld nekünk, és ha nem tudunk nekik fizetni, azt ők nagyon megszívják.

Úgyhogy nagyon szeretnénk, ha elrendelnék a bezárást, azzal megmentenének egy pár munkahelyet. De a svájci politika alszik, itt az az elv, hogy "Eigenverantwortung", ami annyit jelent, hogy "Problémád van? Oldd meg!".

2020.03.15. 10:55:46

@Túl sok felhasználó

10 éve élek itt, túl sok mindent láttam...
Soha, de soha nem kívánom, hogy ez a rendszer legyen a minta valahol, így pl. Magyarországon: Nekem a gyomrom kifordul attól, amit itt látok, és megélek/megéltem.
A gazdaság számít és a PÉNZ, semmi más. Ennek az oltárán minden és mindenki feláltozható. Ehhez "frankó" felületes mű-kapcsolatok, műmosolygás, és műjókedv mindenhol. Ja, és a problémákat söpörjük a szőnyeg alá, ezekről hallani sem akarunk. Aki megemlíti őket: annak jajj! Nem tudom ki hogy, én így látom és élem meg a svájci mintaországot.
Ja, az első pár év még nekem is rózsaszín volt. Aztán szép lassan kirajzolódik, hogy mi van a "felület alatt"...

Willkommenskultur 2020.03.15. 11:04:12

@Túl sok felhasználó: Hat mindentol fuggetlenul olyan ceg, aki 2-3 honapnyi leallasba kipurcan, az egy szar ceg. Mazli ha erre fizet a biztosito, de mivel precedens nincs erre, ezert az meg odebb van, gondolom a biztosito mindent meg fog tenni hogy ne kelljen fizetni.

Din Serpahis 2020.03.15. 11:26:36

Szemely szerint orbitalisan nagyot csalodtam Svajcban, az kulonosebben nem lepett meg, hogy a nemetek, franciak stb a szokasos "meredten bamulok a fejembol, es remenykedek, hogy a dolog megoldodik" stilusban reagaltak le ezt az egeszet, de Svajctol tobbet vartam.

Hazajutni egyebkent haza lehet, tegnap siman elautoztunk Zuribol Magyarorszagra, Rabafuzesnel volt 15 perc sorbanallas, de ennyi. Most tavmunkaban dolgozom, a magyar lakasunk az kb ket utcaval van az isten hata mogott, itt jol elleszek, amig ennek az egesznek vege nem lesz.

Kulonosebben egyebkent nem ertem miert lenne nagy baj, ha ugy egy honapra mindenki megulne a seggen a negy fal kozott, ennyit szerintem mindenki kibir, utana meg ujra lehetne kezdeni pikpakk mindent.

Willkommenskultur 2020.03.15. 11:33:37

@Din Serpahis: A nagy baj a gazdasagi hatas meg az agybaj, a jarvany veszelyessege a 80 alattiakra kb. annyi mint hogy veletlenul a fejedre esik egy tegla.

Svajc meg E-Olaszorszag meg D-Spanyolorszag meg azert lett fo gocpont, mert ott a legnagyobb a nk-i joves menes.

232323 2020.03.15. 11:48:37

Svájc sem tökéletes - csak más. Mindenki súlyozza, hogy neki mi a fontos és hoz egy döntést.

Az emberek lehet felszínesek és a pénz az isten, de nem hiszem hogy mordorban olyan mély érzésekkel gondolunk egymásra. Ellenben legalább egy üres köszönöm néha elhangzik itt.
A pénz meg mindenütt az isten.

Kedélyes Paraszt 2020.03.15. 11:53:39

@Din Serpahis: miert, miert, mert enni kell adni a csaladnak. ha mindenki rendelkezne valamifele 2-3 havi anyagi tartalekkal, akkor is csak az idealis allpotot ernenk el. mert ugye honnan szerezned be az alatt a 2-3 honap alatt a kajadat? ugy eboltbol? ott ki dolgozzon? senki? es igy lehetne folytatni meg sokaig, hogy minek kell mukodni, minek nem veszhelyzet eseten. csehorszagban bezartak a sorozoket is. ok, persze, ertheto. de ki fogja etetni a szoszi, nagymellu csapos kolket? te? a tulaj oda fogja neki adni a minimalber feletti jovedelmet? vagy itthon barki masnak? nos, a valaszom az, hogy nem.

segar 2020.03.15. 11:56:27

Na, most nem Kálvin pénzéhes hülyéiről okoskodnék. Hanem a látszólag leglényegtelenebb dologról.
___
Itt van ez a kacsa. ~Éhes és közben el is kényelmesedett. Amikor nem éhes, akkor ingyen kap ilyen sütemény-féleségeket. Ki nem találná senki, de a kacsák (ööö..., az emberek) nem erre evolucionálódtak.... A "mit kell enni" a kacsáknál a féreg-gilinyó, a halak-csigák, meg a fű.
___
Mese vége. Ennyit mára az immunrendszerről. ;)

2020.03.15. 12:04:53

@232323:

Az első pár évben amikor kijöttem, én is úgy láttam, ahogy te, hogy az "üres köszönöm" jó, ha elhangzik, és haragudtam a fapofa magyar eladókra.
Ma épp fordítva van: inkább egy őszinte fapofa, mint egy műmosolyyal mű-szép napot kívánás... :)
De... ki hogy érzi...

Éhbérkommentelő 2020.03.15. 12:56:07

A leggazdagabb, legvonzóbb országokat vagy régiókat érinti Európában leginkább a járvány. És sokszor ezek hajlandók a legkevésbé a szükséges intézkedéseket megtenni. A svájci önigazgató demokrácia hamar csődöt mond egy ilyen helyzetben. Az elkövetkező időszakban gyanitom jobb lesz egy erősen centralizált közigazgatási rendszerű országban élni

luis5 2020.03.15. 13:23:10

Egy közeli ismerősöm 8 évet dolgozott Svájcban. Nagyon jól keresett de hatajott. De ezalatt elmúlt a lelkesedés sőt megyulolte Svajcot a mumosolyok a totál 0 munkahelyi emberi kapcsolatok és össztársadalmi hazugsagok miatt.
Ki hallott róla hogy a britnek könyvelt szmarha szivacsos agysorvadas miatt az ÖSSZES Svájci tehenet leoltek ? Hogy a tavakban alig van hal az agyonvegyszerezett földek miatt? Alig van madár mert kiirtjak az összes rovart?
Summa: egy cukormazzal leontott szar

2020.03.15. 13:38:24

@luis5:
Köszönöm, és egyetértek, mint 10 éve itt dolgozó diplomás. :)

Véleményem szerint ami itt folyik emberileg, gazdaságilag, az nem normális.

Mielőtt valaki megkérdezi, hogy "akkor miért vagyok itt", mondanám egyből: Hát a pénzért!
Az, hogy egy rendszerrel - a kapitalizmussal, a kizsákmányolással, a tömegek rabszolgasorba taszításával nem értek egyet, - még nem jelenti azt, nem akarok "túlélni". Ehhez pedig jelen pillanatban -még- kell a pénz.
De az, hogy ez a rendszer tetszik -e, vagy nem - ez egy teljesen más kérdés.

Higyjétek el ott Magyarországon, hogy nagyon jó a fapofa a pénztárnál, vagy akár egy gúnyos megjegyzést tevő eladó. Miért? Hát, mert ŐSZINTE. Megtanultam díjazni a Svájcban töltött 10 évem alatt az őszinteséget. Ugyanis én itt épp az ellenkezőjét élem meg MINDEN NAP.

A másik, amiről most itt oldalakat tudnék írni -de nem fogok idő híján- az a feminizmus. Sehol a világon nincs egy olyan ország, ami ennyire feminista lenne, mint Svájc.
Ne tudjátok meg ott Budapesten és Magyarországon, hogy milyen szar az, amikor nem nézhetsz rá egy nőre a villamoson, mert beperelhet. Igen, jól hallottátok: ez az integritás megsértése LEHET itt (törvénybe foglalt), ha valaki ezért bepereli a pasit...
Szép új világ, mi? Ezt akarjátok? Ezt akarjuk? Ezt akartuk? Szerintem nem...

masada 2020.03.15. 13:41:36

Tényleg igaz a kommentek többsége alapján...a magyar egy panaszkodó, semmihez sem értő faj lett...

232323 2020.03.15. 13:59:46

@ajax1976: nálam ez a pár év azért már eltelt... lehet valtozik, lehet nem. Ha majd ugy érzem hogy nem éri meg itt maradnom, akkor vitorlátbontok és tovább suhanok egy másik - kommentek alapján - rettenetes országba.

Cserébe, amikor tényleg komoly egészségügyi gondom volt, akkor itt úgy elláttak hogy álmomban sem számítottam erre. Kop kop.

2020.03.15. 14:34:42

@232323:

"Cserébe, amikor tényleg komoly egészségügyi gondom volt, akkor itt úgy elláttak hogy álmomban sem számítottam erre. Kop kop."

A tényszerűség kedvéért itt célszerű megemlíteni a csillagászati egészségbiztosítási díjakat, amit akkor is fizetsz, ha éveken át 0 azaz nulla gondod van - valamint, az önrészt, ami egy "beavatkozás" esetén - a havonta fizetett csillagászati betegbiztosításon felül fizetendő, ami pl. nálunk SZEMÉLYENKÉNT 2500 CHF... Ha az önrészt már kifizetted, akkor jön a biztosító, és fizeti a további költségek 90%-át. 10% akkor is nálad marad... :)
Lehet osztani szorozni, hogy mi mennyibe kerül...
A másik oldalon még elmondanám - keress utána, hogy horror történeteket olvasni ITT IS az orvosi műhibákról és hasonlókról.
Szóval, nem kell hanyattesni: Fizetsz, mint a katonatiszt. Ha szerencséd van, jó minőséget kapsz. Ha nem, pech. Pontosan, mint Magyarországon.

samot 2020.03.15. 16:35:53

@Túl sok felhasználó: Azért nyafogàsra nincs ok!Ahol egy cafe krem 5chf ott nem hiszem,hogy van ok nyafogni!
Én is itt élek màr 38éve szoval nem kell az éttermeseknek sajnàltatni magukat!

samot 2020.03.15. 16:42:35

@ajax1976: Papa lejjebb kell vinni az önrészt!LEHET! Még 500-ra is leviheted,csak az a baj nàlad,hogy fiatal vagy és az "én ugyse vagyok beteg soha"szisztéma van!
Azért azt is ird,hogy egy nagy sz@rt fizetsz havonta,ha 2500chf az önrészed!

samot 2020.03.15. 16:57:30

A cikkiro!Itt ragadt Svàjcban? Belehet ülni az autoba és hazamenni! Nem ragadtàl itt,csak vmiért?:) nem akarsz hazamenni!Az otthoni egészségügyet ismerve nem nehéz kitalàlni,hogy miért "ragadtàl" itt!

Pöff 2020.03.15. 20:22:22

@Túl sok felhasználó: mintha ez magyarországon nem így működne..
itt még beléd is rúg a hatóság a nav a ....stb

Tronolok 2020.03.15. 20:49:17

azert elegge elborult kommentek vannak itt; ill bezzegember a legtobb; na hogy Svajc is megfekudt, meg ilyenek.. ezen logika alapjan akkor Angola vagy Szomalia sokkal jobban teljesit ?! Gazdasagi kizsakmanyolas?! 6 eve elek itt, elotte Amerikaban; de itt latom eloszor hogy cegtulajdonosakk tenyleg komolyan veszik a work-life ballance-t; delutan 5kor meg a startupok is sokszor zarnak, ill tabu a hetvegi melo, foleg vasarnap.. mutassatok otthon olyat (a draga hatekony allamigazgatasunkat kiveve); volt elegem boven az otthoni kornyezetbol; kezdve a tobbmillios nyugdijkassza allamizalasaval; en inkabb gazdasagi rendszerekben es cegekben bizom koszonom; sok sikert otthon!

Túl sok felhasználó 2020.03.15. 21:30:52

@Willkommenskultur: Mi nem fogunk kipurcanni. De a likviditasunk alacsony, ez azt jelenti, hogy kevés pénzt tudunk mozgósítani. A fizetésemért nem aggódok, de a szállítói számláknál már matekoznunk kell, ha most 3 hónapra leállunk. Vagyis nem mi szívjuk meg, hanem a pék, a hentes...

Ez azért van, mert két hete nem fizet nekünk se senki. (Mert a Jolika a főiskola titkárságáról is épp Home Officeban nyomja, és ez elég ürügy arra, hogy ne vegyék át a fizetési felszólítást.)

Túl sok felhasználó 2020.03.15. 21:36:57

@samot: Ne nevettesd már ki magad. Persze, hogy a kávén lehet keresni. De az emberek többsége felhaborodik, ha egy étterem a kétfogásos déli menükért 25 Franknál többet elkér, szóval azon alig van nyereség, és sok vele a munka. Mit gondolsz, miert kerdezi a pincér rögtön az asztal letárolásánál, hogy hozhat-e egy kávét?

Tronolok 2020.03.15. 21:45:17

@luis5: nalunk peldaul nem szabad lekaszalni a haz koruli reszt csak evwnte 2x, epp hogy ne pusztuljanak ki a rovarok, ergo a madaraknak kozvetve.. az sem erdekli a gemeindet hogy kullancsokra panaszkodnak emberek.. mutass nekem otthon hasonlo korultekintest?! mar nem emlekszem ki firtatta az egeszsegugyi rendszert, de beszedes hogy Olaszorszagban tobb mint 100x annyian haltak meg, ugy hogy kb 9-10szerese a fertozottek szama.. azaz tobb mint 10x nagyobb a halalozasi rata ott, es a spanyoloke is 6x osa a svajcinak.. szoval en nem szeretnek most mashol lenni

johnmarkson 2020.03.15. 23:09:06

@ajax1976: csak hogy képben legyél a magyar árakkal is, én például több mint 800 ezer Ft-ot fizetek évente TB járulék néven és egy csak 1 személy költsége, ráadásul 36 éves vagyok és kb. sosincs semmi bajom. Mindemellett ha bármi problémád van, például egy ultrahangra vagy egy CT-re több mint 2 hónapot kell várnod. Így ha nem akarsz közben megdögleni, akkor ezek mellett mehetsz magánrendelésre kb. svájci árakon. Úgyhogy szerintem a két ország egészségügyi helyzetét és árát ne hasonlítsuk össze....

Túl sok felhasználó 2020.03.16. 08:56:58

@ajax1976: Ne nyekereg már az árak miatt, még így is jobban jösz ki Svájcban mint Magyarországon.

johnmarkson 2020.03.16. 09:04:09

@ajax1976: ezt nagyon rosszul gondolod. Segítek, van külön "Egészségbiztosítási járulék (7%)" és van külön Nyugdíjjárulék (10%), ezt mindenki kiszámolhatja a saját bérére. Tehát erre a kettőre összesen a bruttó fizetésed 17%-át fizeted ki havonta. Ha pl. a Te fizetésed bruttó 5000CHF, akkor csak Neked 850CHF-et kellene erre a célra fizetned a magyar állam szerint. És akkor még nincs benne a párod keresete, illetve az, hogy a gyerek után is fizetni kell valamennyit.

johnmarkson 2020.03.16. 10:24:25

@ajax1976: bazz, én sosem írtam, hogy tudom milyen a helyzet Svájcban. Én csak annyit reagáltam, hogy Magyarországon is fizetsz annyit évente a semmiért mint Svájcban, csak éppen itthon az ellátás minősége is a béka segge alatt van....

Kövesd a táptudatokat Facebookon!

A csapat

 

Papp Andrea
szerző, gasztrobiológus

Kedvenc alapanyag: gombák
Kedvenc étel: anyukám lebbencslevese

 

_____________________________________

Nagy-Lackó Balázs
régész, néprajzkutató

A táplálkozástörténeti témák és a népi táplálkozással kapcsolatos cikkek felelőse.

Kedvenc alapanyag: articsóka
Kedvenc étel: az otthoni vasárnapi tyúkhúsleves

 

_____________________________________

 Zsignár Attila
lektor, szerkesztő

Első osztályú troll távoltartó és ötletelő társ.

Kedvenc alapanyag: csicseriborsó
Kedvenc étel: görög saláta

_____________________________________

 Papp András
lektor, szerkesztő 

Első osztályú troll távoltartó és ötletelő társ. 

Kedvenc alapanyag: az általam gyűjtött gombák
Kedvenc étel: kapros-tejfölös zöldbableves kolbásszal

Címkék

#health2018 (1) adalékanyag (4) agrookologus (1) állattenyésztés (1) allergia (1) azsiaikaposzta (1) bélflóra (3) bio (2) biológia (20) cékla (1) coca-cola (1) csíra (1) csíráztatás (2) cukor (23) diéta (1) E-szám (1) édesítők (9) egészség (49) élelmiszerbiztonság (3) elhízás (1) érdekes (81) erdekes (2) eritrit (2) ételek (14) étrend (2) evolúció (1) extrém diéta (12) extrém gyümölcsök (1) fahéj (1) fehérje (9) fehérjés-zsíros (23) fehér kenyér (2) fenntarthatóság (19) fogápolás (1) fogorvos (2) foltok (1) folyadékbevitel (1) főzés (1) gabona (2) gasztrobiologia (1) gasztronómia (10) glikémiás index (5) glikogén (2) glükóz (4) glutén (4) gomba (1) gombatoxin (1) health2018 (1) hormonok (1) hús (6) infografika (1) interjú (2) kalcium (1) kalória (4) karantén (1) keményítő (3) kihívás (2) kókuszolaj (2) koleszterin (5) koronavirus (3) kovasz (1) kutatás (1) laktóz (2) leptin (1) leptinrezisztencia (1) low-carb (1) magyar (2) Marics Balázs (1) méregtelenítés (1) mese (1) mezőgazdaság (1) mikrobiologia (1) mitegyek (1) napitaptudas (1) napraforgóolaj (1) növényi alapú (1) nyílt levél (1) omega-3 (5) otthonmaradok (1) oxálsav (1) paleo (9) pálmaolaj (1) pH (1) rák (2) recept (2) régészet (4) spenót (1) spórolás (1) sport (1) sportolók (1) sporttáplálkozás (1) svajc (1) szénhidrát (14) szezonalis (1) szezonkert (1) takarmánytermesztés (1) találós kérdés (1) táplálkozástudomány (1) tej (5) telítetlen zsírsav (1) telített zsírsav (2) teszt (6) történelem (8) vega (1) vegán (1) vegetáriánus (1) vendéglátás (2) vendégposzt (1) vesekő (1) vita (1) vitamin (11) vizelet (1) x-aktak (1) xilit (3) zöldség (1) zöldség-gyümölcs (17) zsír (6) zsír/olaj (6) zurich (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása
http://napitaptudas.blog.hu/